Γιατί στην ιστοσελίδα μας δεν υπάρχουν ονόματα επιτυχόντων

Γιατί στην ιστοσελίδα μας δεν υπάρχουν ονόματα επιτυχόντων μαθητών μας
από την κάθε σχολική χρονιά των τόσων χρόνων λειτουργίας;

  • Η επιτυχία του κάθε υποψήφιου είναι πρώτα από όλα μία δική του υπόθεση, ένα δικό του επίτευγμα – κατόρθωμα, που μάλιστα του «εξασφαλίζει το εισιτήριο για ένα πιο δύσκολο πρόβλημα». Ο ίδιος έχει την ευθύνη και πρέπει να έχει την πρωτοβουλία για το πώς θα τη διαχειριστεί. Δεν είναι υπόθεση των εκπαιδευτικών ή του περιβάλλοντός του.
  • Άλλωστε η επιτυχία έχει υποκειμενική διάσταση και πρέπει να αξιολογείται όχι μόνο από το αποτέλεσμα αλλά λαμβάνοντας υπόψη α. την αφετηρία και β. την όλη προσπάθεια. Η εισαγωγή σε μια σχολή των ΤΕΙ υψηλόβαθμη ή χαμηλόβαθμη μπορεί να είναι μεγάλη επιτυχία για ένα μαθητή που έκανε τον προσωπικό τιτάνιο αγώνα του και ξεκίνησε από πολύ χαμηλά, έστω και αν η κοινή αναγνώριση δεν του επιφυλάσσεται. Μπορεί επίσης να είναι σημαντική για έναν υποψήφιο που την επιζήτησε ως πρώτη σχολή επιλογής και πάλι να συνιστά σημαντική επιτυχία. Η επιτυχία σε μια οποιαδήποτε σχολή των ΑΕΙ δεν είναι πάντα επιτυχία για όλους, αφού πολλοί δεν κατάφεραν να εισαχθούν στη σχολή της πρώτης επιλογής τους και κάποιοι από αυτούς είναι πιθανό να μην φοιτήσουν καν. Πώς θα διακρίνουμε λοιπόν τους «επιτυχόντες» και τους «αποτυχόντες», ώστε να τους καταγράφουμε εμφαντικά στις προθήκες ή στις ιστοσελίδες σχολείων και φροντιστηρίων;

  • Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι για κάθε επιτυχόντα μπορούν να προσδιοριστούν πολλοί επί μέρους συντελεστές της επιτυχίας του από τα πρώτα στάδια της σχολικής του ζωής, και όχι μόνο της σχολικής. Αυτοί μπορεί να επηρέασαν καθοριστικά το αποτέλεσμα της επιτυχίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν είναι σωστό οι δάσκαλοι και οι καθοδηγητές της τελευταίας περιόδου να καρπούνται κατ’ αποκλειστικότητα τις δάφνες ενός επιτεύγματος, για το οποίο μπορεί καθοριστικότερο ρόλο να έπαιξαν οι εκπαιδευτικοί, καθώς και άλλοι σημαντικοί άνθρωποι στη ζωή των νέων από τα προηγούμενα χρόνια.
  • Μην ξεχνάμε μάλιστα ότι η εισαγωγή στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση καθ’ εαυτήν δεν είναι στόχος όλων των παιδιών, άρα δεν πρέπει να αποτελεί το μόνο ούτε το κύριο κριτήριο αξιολόγησης μιας επιτυχημένης εκπαιδευτικής πορείας . Πολλοί μαθητές, αν και δεν πέρασαν, έμαθαν πολύ περισσότερα από άλλους που πέρασαν στο ελληνικό πανεπιστήμιο. Πολλοί σπουδάζουν στο εξωτερικό τη σχολή της επιλογής τους και δεν επιδιώκουν καν την εισαγωγή τους στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πολλοί χρόνια μετά αξιοποίησαν καλύτερα όσα έμαθαν στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ άλλοι, αν και κατά τεκμήριο «επιτυχημένοι», δεν έμαθαν ποτέ όσα διδάχθηκαν και δεν μπόρεσαν να τα αξιοποιήσουν στη ζωή τους. Σε ποιους ταιριάζει ο τίτλος του «επιτυχόντα»;

  • Εμείς τους μαθητές μας δεν τους ξεχωρίζουμε σαν «άλογα κούρσας» και προ παντός δεν τους βλέπουμε ως μέσα δικής μας επιβεβαίωσης και καταξίωσης, για λόγους πρώτιστα επαγγελματικής δεοντολογίας. Δεν χρησιμοποιούμε τα ονόματα και τους τίτλους των σπουδών τους για δικούς μας διαφημιστικούς σκοπούς. Αφουγκραζόμαστε τις ανησυχίες των μαθητών μας, τις σκέψεις, τα οράματα και τα σχέδιά τους για το μέλλον. Σεβόμαστε τη συνεργασία μας και ενισχύουμε με κάθε μέσο την προσπάθειά τους σεβόμενοι τις ιδιαιτερότητες και τις φιλοδοξίες του καθενός προσωπικά. Χαιρόμαστε για τις επιτυχίες τους σε προσωπικό επίπεδο , που τις εκτιμούμε λαμβάνοντας υπόψη τα προσωπικά και τα αντικειμενικά δεδομένα. Μπορούμε να πανηγυρίζουμε γι’ αυτές μαζί τους, τους ευχαριστούμε για τα καλά τους λόγια, όταν τα δημοσιοποιούν μέσω του τύπου και όταν μας τα εκφράζουν στις συλλογικές εκδηλώσεις , που κάθε χρόνο διοργανώνουμε. Όμως δεν σφετεριζόμαστε τις επιτυχίες αυτές, δεν τις οικειοποιούμαστε για τη δική μας προβολή, δεν τις χρησιμοποιούμε για τη δική μας διαφήμιση.

Γι’ αυτό και στη θέση αυτή δεν θα βρείτε ονόματα παλιών μαθητών μας που «πέτυχαν» κατά την κοινή αντίληψη του όρου. Μπορείτε στην ιστοσελίδα μας αντί αυτών να βρείτε εικόνες της εκπαιδευτικής και άλλης συνεργασίας μας, που εκφράζουν τη δική μας φιλοσοφία και τη δική μας πρακτική. Αυτά με βεβαιότητα ανοίγουν το δρόμο για την προσωπική του καθενός επιτυχία στις σπουδές και στη ζωή.

Άλλωστε μην ξεχνάτε: η ζωή είναι η πιο δύσκολη εξέταση. Σε αυτήν έχει σημασία η επιτυχία και γι’ αυτήν συνολικά προετοιμαζόμαστε με την κάθε είδους εκπαιδευτική προετοιμασία μας.